tisdag 17 juli 2007

Profylaxkurs, andra försöket

Efter det förra, mindre lyckade försöket på Mama Mia, tog vi kontakt med Profylaxgruppen efter bland annat en rekommendation från en av mina besökare. Dessutom visade det ju sig att boken vi beställde (och gillade) är skriven av samma person, Anna Wilsby, som grundat just Profylaxgruppen och utvecklat metoden "AnnasProfylax". Vi var på första kurstillfället förra veckan och ska dit igen nu i veckan. Och snacka om skillnad. Vår kursledare är den något excentriska, men fantastiskt trevliga och inspirerande, Manuela Cobos. Hon sökte sig till sitt yrke efter att själv ha varit "kund" hos Profylaxgruppen när hon skulle få sitt andra barn. Och det märks verkligen att hon brinner för sin uppgift och för att få oss att bli bekväma i våra nyfunna roller.

Det är verkligen skillnad som dag/natt mot den förra kursen. Mängder med praktiska övningar, bra pedagogik och kursmaterial, förtroendeingivande svar på frågor och väldigt inspirerande och upplyftande. Vi ska som sagt dit en gång till men jag kan inte tänka mig annat än att vi kommer vara lika nöjda efter att kursen är avslutad. Så jag vill redan nu varmt rekommendera alla som letar profylaxkurs / psykoprofylaxkurs att välja AnnasProfylax (ja det skrivs tydligen ihop av nån anledning). Börjar låta som ett reklaminslag det här, haha, men de är faktiskt så mycket bättre än vad vi upplevde hos Mama Mia. Och nej jag får inte betalt för att skriva det här.

Inga kommentarer: