tisdag 23 januari 2007

PulkaPappa™

BAM! Så var det plötsligt vinter. Fyra timmar = 10 cm snö...och vips var parken här utanför fullproppad med pulkor, 2-åriga michelinggubbar och rinnade näsor. Jag är egentligen inte så himla peppad på vinter...kallt...blött...och kallt – inget vidare helt enkelt. Men så har det inte alltid varit, inbillar mig att det gick över nånstans i mitten av tonåren när man slutade leka i snön tror jag. Men nu...åhhhåhååå...nu snart. Om en vinter. Eller snarare två. Är. Det. Dags. Igen.

Jag ser framför mig att jag kommer bli en grym bra PulkaPappa (skönt namn, kanske borde starta en klädlinje, vem är inte sugen på en: PulkaPappa Parkas?) som timme efter timme outtröttligt kommer dra pulkor, snowracers och stjärtlappar upp och ner för backar, bygga hopp, åka miniskidor, lira landhockey, kasta snöboll, bygga snögubbar, gräva snögrottor, mulas, mura snöfästningar and what not. Jag är nästan helt säker på att de blir barnet som får tvinga en snörvlande M I G därifrån när det är dags för middag.

I will be PulkaPappa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååå du är redan en perfekt pappa! Glöm inte att också vara lego-pappa, dock-pappa, napp-pappa, häst-pappa, dans-pappa, bobbycar-pappa, tröst-pappa, pucko-pappa (man måste bjuda på sig själv ibland ..) och man-till-en-nybilven-mamma-"pappa" ...