söndag 1 april 2007

Papa Update

Har inte blivit så mycket skrivet på sistone, har varit rätt fullt upp sen vi kom hem från Thailand/Kambodja plus att det har dykt upp lite nya Papa-leksaker i hemmet...hehe. Visade sig att det var några slantar kvar i reskassan, och två dagar efter vi kom hem släpptes denna och då kunde jag inte låta bli...både T och D har också skaffat, så sena kvällarna den senaste veckan, då våra flickvänner somnat, har spenderats på leriga och dammiga ökenracingbanor i batalj med dessa herrar :-) Dvs den tid då jag vanligtvis skriver dessa inlägg... Men nyhetens behag släpper väl snart och det blir några kvällar till över för skrivandet. Gjorde även slag i saken och skaffade detta, K var väl måttligt road - som vanligt när det gäller mina teknikextravaganser, men cheezus vilken skillnad på bildkvalitet, speciellt då på de få HD-kanaler som finns, men även en stort lyft i övrigt. Mäktigt.

Ett tips, wap'a inte i Bangkok med svenskt abonemang om du inte måste. Det blir dyrt. 1,5 MB = 350 kr visade min räkning. Var iofs väldigt smidigt eftersom jag bekräftade rumsbokningar och så via mailen i mobilen, men såhär i efterhand kan man ju tycka att jag lika gärna kunde gått till ett internetkafét och gjort det där för 100 BHT i timmen.

Ks mage har börjat växa! Bara sen vi kom hem från vår resa har det hänt en hel del känns det som, och K intygar att byxorna har börjat spänna på allvar i midjan nu. K har köpt lite gravidanpassade kläder den här veckan också, inga mammakläder, men vanliga kläder i modeller som tillåter lite mer mage.

Min mage, kommer nog också att växa lite. Har spräckt ett revben och kommer inte kunna träna på 3 veckor. Fast man kan ju promenera iofs. Fast man har ju ett PS3 hemma iofs. Nog bäst att hålla sig stilla. Hehe.

Har berättat för en till på jobbet, E fick veta nu under veckan, hon blev jätteglad och började nästa gråta. hihi. Men nu känns det som det börjar bli dags att göra det offentligt snart, så alla får veta. Nu har jag berättat det ansikte mot ansikte för de viktigaste...kanske tar det efter påskhelgen så hinner jag berätta för släkten först.

Ungefär 627 bilder tog jag under vår resa. Imorn ska de sorteras. Yihaa. På kvällen ska vi nämligen på middag hos mina föräldrar, Ks föräldrar kommer också, och då är det tänkt att vi ska ha lite bildvisning. Blir för övrigt första gången våra föräldrar träffas nån annanstans än hemma hos oss, över en middag dessutom...tidigare har det bara varit i sällskap av typ 10 personer till vid födelsedagar osv. Blir spännande.

Funderar på hur jag ska göra med mina veckorapporter, om jag ska skriva ikapp eller om jag göra en summering fram till nu bara... Nu är vi inne i inte mindre än 16:e veckan, tiden rusar fram! Senaste veckan jag skrev om var vecka 10-11, så jag har lite studerande att ta igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är så glad för er skull. Det är fantastiskt att få berätta!

/s. sa...

Ja, det är verkligen en härlig känsla :-) K har redan berättat på jobbet så hon är liksom klar nu, alla vännerna vet, familjen och jobbet. Jag har jobbet kvar och några vänner som inte bor i stan...så jag får suga på karamellen lite till! ;-)

Camillas lockar sa...

Spräckt ett revben?! Vad har du gjort :-)

/s. sa...

Spelat innebandy :-/ Är inte så farligt, märks mest när man ska sova, men då är det istället rätt jobbigt...och tydligen gör det bara ondare och ondare ju längre tid som går - tills det har läkt (2-3v), upplyste sjuksköterskan mig om. skoj.