onsdag 2 maj 2007

Sneakers

Har letat efter sommarens sneakers ett tag nu. Jag gör av med 2-3 par om året använder i stort sett inga andra skor till vardags. Har varit ett fan av Le Coq Sportif de senaste åren men det verkar som min favvo-modell inte finns i butikernas sortiment längre. Men idag hittade jag äntligen en värdig utmanare; möt Paul Smith Rabbit:


Inte bara ursnygga utan även sagolikt sköna. Hittade dem på väg hem från jobbet idag på Nilson, plånboken grät en liten skvätt när jag grävde ett 1599 kr stort hål i den. Men det kändes ändå ok, är väldigt kräsen av mig så hittar jag ett par skor jag gillar är det lika bra att slå till. De finns dessutom i svart så jag tänkte jag kunde komplettera med ett par såna så är hela sneakersäsongen fixad!
När jag kom hem insåg jag dock att det blir en rätt rejäl slant för två par dojjor, om jag nu ska ha båda...så jag kollade runt lite på nätet och hittade samma modell i en webshop i England...1280 kr inklusive frakt - OM man beställer båda paren (1410 kr för ett par). Rätt stor skillnad mot Nilson ju.

Sååå...då är frågan, är man så fräck att man går man tillbaka och prutar ner dem till samma pris på Nilson eller bara lämnar tillbaks dem och beställer de från England...?

Inga kommentarer: