tisdag 8 maj 2007

Ultraljud 4

Imorse var det dags för nytt besök hos Mama Mia. Rutinkoll med blodprov, urinprov, lyssna på hjärtljudet och dessutom vägning. Första vägningen sen vi skrev in oss. K hade gått upp precis 5 kg vilket var som förväntat enligt vad vi läst ( och vilket var vad jag hade gissat på dagen innan). Hjärtat slog som det skulle och takten har sjunkit något nu jämfört med när vi var där senast och lyssnade 145 slag/min mot tidigare 155 slag/min.
Sen bokade vi in resten av de träffar vi ska ha med vår barnmorska ändå fram till den beräknade leveransen 17e September, så det blev ett himla plitande i kalendern (den är iofs digital men ni förstår vad jag menar...).

4 kommentarer:

L sa...

Vad härligt, att ha ett så stort datum att se fram emot!

Anonym sa...

åh, vi gick också på mama mia (på östermalm) när Oskar låg och skvalpade i magen... å nästa helg fyller han ett år... blir ju alldeles nostalgisk. Men det var ju inte det jag skulle skriva utan att jag även såhär i efterhand är så nöjd med mama mia och hoppas att ni också kommer bli det!

Camillas lockar sa...

Det gjorde jag med. Sjukt mycket på jobbet, bara att boka in rubbet på förhand. Så är det liksom inget att snacka om sen. Kul för er!

/s. sa...

@Lisa: Ja, och det närmar sig så galet fort...! :-D

@Mikaela: Vi är väldigt nöjda med Mama Mia (också Ö-malm) så här långt, har fått en väldigt trevlig och behaglig barnmorska vid namn Soheila (från iran tror jag?) som vi trics väldigt bra med.

@Camilla: Ja, det är nog lika bra att ha de dagarna öronmärkta direkt så man inte hittar på massa annat.