söndag 6 maj 2007

Vilken kick!

... i dubbel bemärkelse. Idag fick jag nämligen min första klockrena spark av September, höll på att börja grina av lycka W O W, vilken grej! Vi har kunnat ana rörelser den senaste tiden, men inget så konkret som att "det där var en spark". Men idag när vi satt och kollade på veckans (dubbel-)avsnitt av Grey's Anatomy så var det nån i maggen som levde om ordentligt och K la snabbt min hand på magen och sa "känn!". Och efter ett par sekunder kom den; Sparken™. Med historiens största S. Magi. Ren och skär magi. Vilket lyckorus :-D

Vi hade förresten precis kommit hem från att ha sett Spiderman 3 tillsammans med S & T. Se inte den, spara era pengar, det är inte värt det. Grymt besviken faktiskt, har gillat de två första, men detta var ett riktigt bottennapp. Hua.

6 kommentarer:

L sa...

Grattis, grattis! Det måste vara en underbar känsla att få bli föräldrar. Sparar på det själv ett tag framöver, pluggar fortfarande.

/s. sa...

Tack tack :-) Ja, det här är nått alldeles speciellt. Ingenting kommer bli sig likt...lite läskigt, och mycket spännande på samma gång.
Låter spännande med en arkitektutbildning, är nått jag skulle kunna tänka mig också...får väl bli i nästa liv kanske :-)

L sa...

Nope, ingen cd ännu. I väntan på CD (hoppas hoppas) så har jag "lånat" från en kompis iPod. Ser fram emot skivomslag, riktig rund plastbit och cd-bok. Men allra mest ser jag fram emot live!

Du kan ju alltid se dem på Arvikafetivalen i sommar. Tyvärr missar jag det, jobbar då :(

Camillas lockar sa...

Du kommer att bli en underbar pappa. Grattis till kicken(arna) :-)

Anonym sa...

Häftigt!!! Och värre/rörligare blir det ;) Du är förmodligen redan världens bästa pappa!

/s. sa...

@camilla&christina: Åh...ni är snälla ni :-) Tusen tack!! Jag ska då göra mitt allra bästa iaf.
har inte känt några fler sparkar, men väl en massa rörelse, men K säger att det sparkar och rör sig som aldrig förr...märkligt att det bara börjar hända sådär hux flux :-)