tisdag 22 maj 2007

You've been a baaaad blogger.

Ja, det blir nog aldrig nån "riktig" bloggare av mig ser det ut som, är alldeles för lätt på foten för andra saker. Vips har det gått drygt en vecka sen jag ens loggade in här ... och farligt nära två veckor sen förra inlägget. Sorgligt. Men det är ju så mycket annat hela tiden. Annat, har den senaste tiden varit; renoverat sovrummet (målat + lackat golvet) inför den nya sängens ankomst, fått sängen och möblerat om lite, en långhelg i Berlin med jobbet, 3-årskalas, osv osv...

Berlin var väldigt trevligt förresten, har inte varit där tidigare, men kan absolut rekommenderas! Maten var sådär, men shoppingen och utelivet var på topp! Men packa ner stora plånboken, för det kostade...

Magen då? Vi har precis gått in i vecka 24 (galet vad fort tiden går!). Magen växer så det knakar (September ska enligt uppgift vara ca 21 cm lång nu), nu har det verkligen tagit fart och vi börjar misstänka att September har anlag för att bli kickboxare eller kanske breakdansare, de senaste kvällarna har det sparkats och snurrats som aldrig förr. Efter den första kicken för ett par veckor sen har det varit ganska lugnt, man har känt rörelser och så men inga distinkta sparkar som då. Men nu i helgen kom September som sagt igång på allvar med sparkande, väldigt intensivt och väldigt roligt att känna. Som kille är man ju hela tiden lite distansierad till graviditeten och fostret/barnet därinne men iochmed sparkarna får man kontakt på ett helt annat sätt och jag känner mig klart närmare nu när jag kan känna September därinne lite mer regelbundet. Vilket automatiskt innebär mer närhet mellan mig och K, vilket såklart är härligt ... är så mysigt att ligga och ta på magen.

Vidare så har vännen M och hans K fått en liten kille. Kusin J och hans A har även de fått en liten kille. Och vilket dag som helst är det dags för leverans av T & S ... de är redan några dagar över tiden. Babyboom i vänkretsen; Ja.

Jag ska kämpa för att det ska bli lite tätare mellan inläggen framöver, måste ta mig tiden bara. Jobbar även på att försöka lägga in en snutt video från det senaste ultraljudet, men Windows är så fruktansvärt användarovänligt att jag helt enkelt inte får till det, så jag får ta med DVDn till jobbet och Mac'en och göra det där helt enkelt...suck.

2 kommentarer:

L sa...

Renovering, roligt! Berätta mera...

Kul att ni har en aktiv bäbis på gång :) Hoppas tjejen inte lider för mycket av de nattliga breakdancepassen.

Jo förresten, kan jag lägga till dej på "mina vänner" blogrollen på min blog?

/Lisa

/s. sa...

Inga stora saker, när vi tömde sovrummet för att den nya sängen skulle komma fick jag helt ångest över hur fult golvet var; gulnad, snudd på orange, gammal furuparkett. Så det blev en akut spontanmålning i vitt, vilket var mer omfattande än planerat (även om jag inte slipade, bara gjorde rent ordentligt med målartvätt).

I färgaffären sa de att två strykningar skulle räcka ... F E M strykningar senare började det se ut som det skulle, men kom fram till att halvblank inte var så blank som jag hade hoppats och fick bege mig tillbaka för att handla lack.
Så två strykningar blev till slut sju (5 färg och 2 lack) utspritt på 3 dagar, men kvällen innan sängen anlände var det klart :-)
Men nu är det blankt, vitt och fint! Ådringen i trät syns igenom och ger struktur, är riktigt nöjd med resultatet :-)

Nejdå, det är mest bråk runt 20-22 tiden, sen brukar det lugna ner sig lagom till hon ska sova.

Visst får du lägga till mig i din lista, du är redan med i min :-) Hoppas det är OK med dig?