torsdag 22 februari 2007

Helgen

I helgen lurade jag, som jag skrev tidigare, iväg till K till en resturang, valet föll på Restaurang J i Nacka strand, dels för att jag hört mycket bra om dem, och för att det ligger en bit utanför stan...skönt att komma iväg lite...Men i tillägg till detta så har man även ett hotell, fyndigt namngivet till Hotell J som dessutom är med i kedjan Design Hotels någon som så klart bådar för en angenäm upplevelse även för ögonen.

Jag hade bokat en "Seaview Weekend" vilket inkluderade en fyra-rätters middag och en övernattning (med sjöutsikt förstås), så vi inledde med middagen nere i restaurangen vid vattnet. Mycket vackert med det mörka vattnet utanför och den öppna spisen som finns i restaurangen. Vi blev väldigt mätta och belåtna, vi fick faktiskt dela på en dessert för det fanns ingen plats kvar i magen på nån av oss efter allt det goda; hummersoppa, kalvrygg med västerbottenpotatis, ostbricka och avslutningsvis en ljuvlig kakao-sorbet (inte choklad, bara kakao, dvs inte söt...veeery nice).
Sen bar det av till hotellet som ligger bara ett hundratal meter från resturangen - där väntade en blombukett på rummet till K som jag hade ringt och beställt tidigare på dagen, den blev hon väldigt glad för, så det kände jag mig lite extra nöjd med...sen tappade vi upp ett bad och slumrade in...
En stor anledning till att jag bokade övernattningen är att K verkligen a-v-g-u-d-a-r hotellfrukostar och denna gjorde henne inte besviken. Väldigt mysig atmosfär, även här hade man en öppen brasa och dessutom mycket gott att äta såklart. K gav betyget "min bästa födelsedag någonsin", så mission accomplished :-)

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Hotell J är suveränt. Fint vid vattnet, lite lyxig känsla och trevlig personal. Bra val! Och K var väldigt nöjd, låter det som :-)

/s. sa...

Ja, det var verkligen en lyckad kväll/helg :-) originalplanen var att bjuda på lyxmiddag på nån av stans finare etablissemang, men det här blev juh bara sååå mycket bättre, och faktiskt billigare!