torsdag 22 februari 2007

Ultraljud II

!!!



Det. Är. På. Riktigt. Nu.

September är 29,8mm lång i "fostermått" (huvud - rumpa) och låg med benen i kors och vinkade/gymnastiserade/yogade(?) lite när vi tittade in. K trodde att det skulle bli ett vanligt ultraljud, med det blev ett VUL eftersom det är såpass tidigt i graviditeten (vilket jag såklart hade läst på om - en poäng till mig).

Men hjälp vad häftigt det var...! Att se den lilla röra på sig och den befriande känslan när barnmorskan sa att allt såg mycket bra ut, och att alla delar var där...två armar, två ben och ett hjärta som slog så fort, så fort. Hela den här upplevelsen blev med ens lite verkligare iochmed detta...även om det fortfarande känns lite som att det är på låtsas alltihop.

Imorgon är det dags för ännu ett avslöjande. Hade tänkt berätta för D på jobbet, ska bli kul att se hans reaktion. Är riktigt roligt att dra ut på offentliggörandet :-) är så intressant att se reaktionerna att jag nog ska ta det en och en så långt det går.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad för er skull. Och gladast på ngt sätt för att du lever i allt här och nu, tar vara på stunderna, känner av att det faktiskt är ett mirakel därinne ... Jag läste Hugo Lagercrantz bok "Barnets Hjärna", så oerhört intressant ... och det är fullständigt otroligt egentligen ... hur vi kan tillverka sådana där små liv (som sedan växer upp till underbara monster haha!) Önskar er alla tre en härlig dag!

Camillas lockar sa...

Härligt härligt!!!! Det är en sån speciell känsla att få se sitt barn för första gången! Peos pappa missade första VUL:et, jag visste inte själv att de skulle göra nåt så tidigt. Trodde det var en vanlig undersökning bara. Så han blev ledsen såklart när jag ringde och var uppåt väggarna fashinerad :-) Och bild fick ni också!!!!

/s. sa...

@christina: Tack :-) och ja, det är verkligen helt otroligt hur allt "bara funkar"...

@camilla: Kan inte annat än hålla med, det satte verligen allt i ett nytt ljus, även om det som sagt fortfarande är lite som på låtsas.
Vi visste att det var UL-dags (och jag visste att det var VUL, det hade K missat), annars hade vi fått vänta väldigt länge iochmed att vi reser bort nästa helg och blir borta nästa tre veckor, och det kändes skönt att se att allt var som det skulle innan vi åker...

Förbannar mig själv att jag inte filmade September med mobilkameran...HUR kunde jag INTE komma på det medans/innan vi var där...suck. Rörliga bilder hade varit sååååååååå kul att ha. Oh well, får bli nästa gång.