måndag 12 februari 2007

Nesting

Som för alla andra blivande fadersgestalter så händer det såklart inte så mycket med mig rent fysiskt under graviditeten, däremot händer det en del i skallen, på alla möjliga plan.
Vet inte om det är stenåldersmannens bygga-bo gen som vaknat till liv, men jag har fått upp ögonen för allt fix i lägenheten, som vi än så länge betat av i stilla mak...en list här...en hylla där.

Men nu känns det som att det måste göras, fast det kan nog även bara vara praktikern/perfektionisten i mig som inser att när September dyker upp kommer chansen att det blir gjort minska drastiskt. En 19 punkters lista blev resultatet av denna tankeresa, som jag nu ska ta tag i är det tänkt. Men det känns som bulken av listan kommer att få vänta tills efter vår resa i mars (17 nätter i Thailand + Kambodja, damn vad jag längtar!!!), dels av ekonomiska skäl så klart men även att man inte vill ha för många projekt på gång samtidigt...men en lista är ju en start åtminstone... :-)

Inga kommentarer: