söndag 25 februari 2007

Jag var gravid för en helg

Blää...nu har jag verkligen fått känna på hur det är att vara gravid. Ehh..nej? Tänkte alla som läste det där precis, men jo, eller ja...inte exakt då, utan mer en specefik detalj rörande graviditeten nämligen illmåendet. Efter min och Ds lunch i fredags på hyperexklusiva F12 drabbades den blivande fadersgestalten av matförgiftning och spenderade fredagskväll och natt huvudstupa i porslinsfåtöljen...så dystert att behöva se sin 400-kronorslunch (jag hade förlorat ett vad, lång histora) komma ut den vägen. Jag skyller på råräkan, det borde man väl förstått att det aldrig skulle gå väl.

Som tur var startade allt detta elände som sagt på kvällen, så lunchen och berättandet för D gick som planerat :-) ännu en väldigt glad reaktion. Hihi. Hittade en väldigt skönt ingång på ämnet också som jag är nöjd med, för det är juh också en sak...HUR tar man upp det på ett bra sätt?
För T, som var det första jag berättade för, var det på väg hem från jobbet, det var under den veckan K mådde så himla dåligt och jag pratade lite i telefon med henne medans vi promenerade...och jag berättade att hon hade mått dåligt ett par dagar, och han började spekulera i kring vad det var och drog tom upp S (hans gravida flickvän) som exempel på illamående fast utan att koppla min lilla hint...så till slut sa jag bara "ja, fast hon är gravid alltså, så det kan juh vara det" Hehe. Kul att busa lite.
För Mor och Far serverades nyheten tillsammans med efterrätten, vi bjöd på middag här hemma, och när det första tuggorna avnjöts; Allt smakade bra? Härligt. Vad sägs om att bli farmor och farfar? Hehe. Kul att chocka lite.
Med D dök det upp en riktigt straffspark mot öppet mål till läge att ta upp det :-) D hade precis berättat om det senaste rörande sitt stora projekt just nu, sommarstället som ska byggas om, ett 2-3 årsprojekt som jag för övrigt tror kommer bli helt grymt. Så när vi närmade oss slutet på det samtalet sa jag helt enkelt att jag och K också hade inlett ett projekt, D frågade nyfiket vad det var för nått, och jag berättade att det var dags för tillökning till hösten. Hehe. Kul att överraska lite.

Min "graviditet" har börjat ge med sig...äntligen, det har varit en slitsam helg. "Ja, nu vet du hur jag har det - varje dag" sa K innan hon gick och la sig och jag beskrev mitt obehag/illamående. Ja, det är väl bara att bita ihop då...

6 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Ja, alltså, det där j***a illamåendet är inte att leka med. Din stackare! Gravid eller inte, det önskar man ingen..... eller joo, förresten, sin allra, allra värsta fiende kanske :-)

Sofia sa...

Hej...såg vad du skrivit på Henry Bs sida..och det är ju lite komiskt att Du skall bli pappa och Jag läser till barnmorska :-):-). Ska kolla din blogg och om jag kan få några tankar inför kommande föräldrar utb jag skall ha...

/

/s. sa...

Ja, det var juh ett trevligt sammanträffande :-) välkommen hit Sofia!

/s. sa...

@camilla: Nej ush och fy vilken plåga...och nja, inte ens sin värsta fiende tror jag...

Mailade kökschfen Danyel på F12 igår och han beklagade det inträffade och skulle skicka ett presentkort som plåster på såren, så det var juh hyggligt. Var tydligen ingen annan som drabbats av samma sak som jag, så det var juh bra.

Johanna sa...

Ville bara säga grattis till graviditeten :)

/s. sa...

Tack ska du ha Jolla :-) Blir juh ingen kändisbebis så jag kvalar inte in i din blogg...

Eller gör jag det..muahahaha det vet inte ni, jag skulle ju faktiskt kunna vara...umm...äh, kommer inte på nån.